Myslím si, že nemal by byť problém zasvätiť a u počúvnuť pápeža Pia X. aby Slovensko bolo zasvätené vláda, svetská vláda, spolu s biskupmi Kristovi Kráľovi

Drahí bratia a sestry, ku kráľovi sa nedá len tak dostať. Sami vieme, že aj Ester, ktorá prišla ku kráľovi, mala zákaz a hrozilo jej, že ju zabijú, hoci bola ženou kráľa. Ale Boh jej povedal, že aby išla a orodovala za židovský národ, aby bol vyslobodený.

Drahí bratia a sestry, ale my máme prístup k otcovi! Cez Krista Kráľa! Ale aby sa to stalo skutočnosťou, a naozaj v našom živote, my musíme nechať kraľovať Krista Kráľa v našich životoch. My musíme nechať kraľovať Krista Kráľa v našich rodinách, my musíme nechať kraľovať Krista Kráľa v našej spoločnosti. My musíme nechať Krista Kráľa kraľovať v našom štáte! My musíme nechať kraľovať Krista Kráľa v Európe! A my musíme nechať kraľovať Krista Kráľa vo svete!

Ak som sa vás pýtal, v akého kráľa veríš, krásnu odpoveď na to dáva sestra Faustína. Keď Ježiš hovorí, taký som a budem pre teba, akého ma oslavuješ. Mali sme teraz v piatok chvály, tu, mal som takú radosť, že už sa to začína rozbiehať a stále viac a viac ľudí prichádza na tieto chvály.

Homília začína v čase 37: 30

https://www.youtube.com/embed/8CPU-DB_LM8
S pätnásteho na šestnásteho budeme tu mať nočné bdenie, začneme chválami, svätý ruženec, potom bude polnočnica, bude až do šiestej rána vystavená Najsvätejšia sviatosť a budete môcť tu prichádzať ku Kráľovi Kráľov. A budete sa môcť modliť. V akého kráľa veríš? Začal som tými chválami. Viete prečo mám rád chvály? Nie preto, či sa dvíhajú ruky, alebo sa nedvíhajú. To nie je dôležité, dvíhať, alebo nedvíhať ruky. Dôležité je, že na týchto chválach sa veľmi výrazne, cez chválové piesne oslavuje Kráľ kráľov, a Pán pánov! Ja si už nepamätám všetky tie piesne, ale minule tu bola taká krásna, nádherná pieseň, chvály, ktorou sme oslavovali Pána, ktorý je Pánom môjho života, ktorý Kráľom môjho života!

Pius X. počas svätej omše v roku 1889 (Lev XIII. bol pápežom v období rokov 1878 – 1903)., keď sa vo Francúzsku oslavovalo 100 rokov od Francúzskej revolúcie, uznal najväčšiu autoritu Krista Kráľa nad celým svetom a potvrdil to svojou encyklikou E supremi apostolatus (Encyklika sv. Pia X. ze 4. 10. 1903 ). V tejto encyklike vyzval všetky krajiny, národy, všetky štáty, aby uznali Krista Kráľa za svojho Kráľa, Spasiteľa. A Pius XI. to potvrdil vo svojej encyklike Quas primas, keď 11. decembra 1925 ustanovil sviatok Krista Kráľa.

Viete, teraz je taká veľká debata, tu u nás na Slovensku, že či máme vyhlásiť Krista Kráľa nad Slovenskom, či to majú urobiť biskupi spolu s vládou, či to nemajú urobiť? Viete, poviem vám pravdu, že [je to] smiešna otázka. Ja položím inú otázku: Prečo doteraz Slovensko, keď už táto encyklika napísaná v roku 1889, samozrejme, my žijeme neskôr, ale prečo Slovensko [doteraz] nebolo vyhlásené a zasvätené Kristovi Kráľovi? A poviem to ešte ináč: Aký je problém? Aký je problém? Keď v tvojom živote je skutočne a naozaj Kristus Kráľom a Pánom, keď dnes je nás tu dajme tomu 150 a v sto päťdesiatich srdciach skutočne a naozaj vládne Kristus Kráľ, no tak aký problém? Aký problém je toto učiniť, zasvätiť Slovensko Kristovi Kráľovi? Aký problém? No žiaden!

Keď Kristus kraľuje v mojom srdci, tak ja to tak poviem, aleluja! Nech kraľuje aj Slovensku! Veď toto urobil poľský národ pred niekoľkými rokmi!
 Niektorí hovoria, a čo s tým sa zmení? No to ešte len uvidíš, čo sa zmení v tomto duchovnom živote! Možno v tom vonkajšom, materiálnom, svetskom sa nezmení nič! Preto, že sme hriešnici, všetci sme hriešnici! Ale v tom duchovnom sa zmenia veľké veci! Myslím si, že nemal by byť problém zasvätiť a u počúvnuť pápeža Pia X. aby Slovensko bolo zasvätené vláda, svetská vláda, spolu s biskupmi Kristovi Kráľovi.

U nás, v našej Gréckokatolíckej cirkvi sa tento sviatok začína svätiť až v roku 1988. Od roku 1988 pápež Pavol VI. vytvoril nový liturgický kalendár, a tam dal znova tento sviatok Krista Kráľa, ktorý máme práve dnes. Kristus Kráľ! Ak si s Kristom Kráľom, ak tu je skutočne, na tomto tróne, „pevný je tvoj trón oddávna, ty si od vekov“, ak On na tomto tróne kraľuje, tak sa mu pokloňme! Pokloňme sa Kristovi Kráľovi vo svojich srdciach! Pokloňme sa Kristovi Kráľovi vo svojich rodinách. Pokloňme sa Kristovi Kráľovi v našej spoločnosti, v našom štáte!

Zakončím posolstvom Panny Márie z včerajšieho dňa. Drahé deti, nech je tento čas pretkaný modlitbou za pokoj a dobrými skutkami. Aby sa pocítila radosť z očakávania Kráľa pokoja vo vašich srdciach, rodinách, a vo svete, ktorý nemá nádej. Nech je tento čas pretkaný modlitbou za pokoj a dobrými skutkami.

Ako môžeme vstúpiť do Božieho Kráľovstva? Až príde Syn človeka vo svojej sláve, a s ním všetci svätí anjeli, zasadne na trón svojej slávy, vtedy sa pred ním zhromaždia všetky národy, a On oddelí všetky národy, On oddelí jedných od druhých, ako pastier oddelil ovce od capov. Ovce si postaví sprava a capov zľava. Potom Kráľ povie tým, čo budú po jeho pravici. Poďte požehnaní môjho Otca a zaujmite Kráľovstvo, ktoré je pre vás pripravené od stvorenia sveta… Počujete? Poďte požehnaní môjho Otca a zaujmite kráľovstvo, ktoré je pre vás pripravené od stvorenia sveta, lebo som bol hladný a dali ste mi jesť, bol som smädný a dali ste mi piť, bol som pocestný a pritúlili ste ma, bol som nahí a priodeli ste ma, bol som chorý a navštívili ste ma, bol som vo väzení a prišli ste ku mne. Takto sa získava Božie Kráľovstvo, týmito dobrými skutkami.

Ako Panna Mária hovorí, keď je tento čas a my sme už začali tento čas filipovky, nech je pretkaný modlitbou za pokoj, preto, lebo svet je v ohrození. Nielen vojny, ale aj zničenia, úplného zničenia. Nech je pretkaný modlitbou za pokoj. A preto aj to nočné bdenie, ktoré chceme robiť, budeme sa modliť za pokoj vo svete, za pokoj v našich srdcia, za pokoj v rodinách. Nech je pretkaný modlitbou za pokoj a dobrými skutkami, aby sa pocítila radosť s očakávania Kráľa pokoja. To Kráľ pokoja sa narodí, Kristus, ten malý Ježiš. Kráľ pokoja! A celý svet sa mu príde pokloniť! Traja mudrci, traja králi, akokoľvek ich nazveme, prichádzajú ku Kristovi. Budeš mať radosť? Výborne Michal, áno, budeš mať radosť! Áno, pretože sa narodí Kristus Kráľ, Kráľ pokoja! Ktorý chce byť vo vašich srdciach, rodinách i vo svete, pretože tento svet nemá nádej.

Sláva Isusu Christu!

Pripravil: Anton Čulen
alianciazanedelu.sk/archiv/15576